Attaché Strafrechtelijk Beleid

De Gemeenschappelijke steundienst bij het College van Procureurs-generaal en het College van het Openbaar Ministerie zoekt een attaché Strafrechtelijk beleid. Je hebt een masterdiploma. Solliciteer tot en met 5 augustus via Selor. 

De steundienst van het openbaarbaar ministerie zoekt een attaché Strafrechtelijk beleid. Je hebt een masterdiploma. Solliciteer tot en met 5 augustus via Selor. Je speelt vooral een cruciale ondersteunende rol binnen de expertisenetwerken bij de voorbereiding, de uitwerking, de opvolging en de evaluatie van het strafrechtelijk beleid. 

 

Jobinhoud

Binnen de functie van attaché strafrechtelijk beleid organiseer en ondersteun je de activiteiten van expertisenetwerken en de binnen deze netwerken opgerichte werkgroepen. Je speelt vooral een cruciale ondersteunende rol binnen de expertisenetwerken bij de voorbereiding, de uitwerking, de opvolging en de evaluatie van het strafrechtelijk beleid. 

Je redigeert documenten ter voorbereiding van het strafrechtelijk beleid (verzameling en analyse van gegevens, verkennende vragenlijsten, criminologische interpretaties, historische analyse, studie van de buitenlandse ervaringen, definitie van de evaluatiecriteria, enz.) en ontwerpadviezen gericht aan de minister van Justitie of de bevoegde ministers van de deelstaten. 

Je voert studies uit over de misdrijffenomenen en beantwoordt de vragen van de gerechtelijke entiteiten van het openbaar ministerie om de evolutie van een misdrijffenomeen te objectiveren, en je contextualiseert de analyses van de statistisch analisten van het College van Procureurs-generaal. 

 

Profiel

Diploma van basisopleiding van de 2e cyclus (bv. master/licentiaat) afgeleverd door een universiteit of een hogeschool, behaald in de humane en sociale wetenschappen (bv. wijsbegeerte, geschiedenis, talen, letterkunde, archeologie, kunstwetenschappen, rechten, criminologie, psychologie en pedagogische wetenschappen, economische wetenschappen of handelswetenschappen, politieke en sociale wetenschappen, bestuurskunde)

Een relevante professionele ervaring van minstens één jaar in het domein van humane en sociale wetenschappen, verdeeld over ten minste 2 van de 5 onderstaande taken:

  • kwalitatieve onderzoeksgegevens verzamelen door middel van interviews, enquêtes, focusgroepen, procesevaluaties, verkennende vragenlijsten ; 
  • definiëren van evaluatiecriteria ; 
  • data-analyse ; 
  • interpretatie en contextualiseren van de analyses ; 
  • het opstellen van het evaluatieverslag met kwantitatieve en kwalitatieve gegevens.

 

Competenties

  • Je legt verbanden tussen verschillende gegevens, genereert alternatieven en trekt sluitende conclusies.
  • Je neemt beslissingen op basis van (on)volledige informatie en onderneemt doelgericht acties om de beslissingen uit te voeren.
  • Je creëert en bevordert de groepsgeest door je mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega's.
  • Je begeleidt interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier, levert hen een persoonlijke dienstverlening en onderhoudt constructieve contacten.
  • Je handelt integer, in overeenstemming met de verwachtingen van de organisatie, respecteert vertrouwelijkheid, komt verbintenissen na en vermijdt elke vorm van partijdigheid.
  • Je plant en beheert je eigen groei actief in functie van je mogelijkheden, interesses en ambities door je eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en je continu nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis eigen te maken.
  • Je beschikt over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op te nemen voor de correctheid van ondernomen acties.
  • Je analyseert gegevens gericht en beoordeelt informatie kritisch.
  • Je geeft advies aan uw gesprekspartners en bouwt een vertrouwensrelatie met hen op basis van uw expertise. 
  • Je beschikt over een goede kennis van de jobinhoud en de werkomgeving.
  • Je beschikt over goede schriftelijke communicatieve vaardigheden
  • Abstracte redeneervaardigheden
  • Verbale redeneervaardigheden
  • Een goede motivatie is eveneens belangrijk.
  • Niet vereist, wel een troef : Kennis van het Frans

 

Arbeidsvoorwaarden

Je wordt aangeworven als attaché (niveau A1) met de bijhorende weddeschaal NA11.

Loon

Minimum aanvangswedde: 37.787,35 EUR (bruto jaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).

Voordelen

  • mogelijkheid tot het verwerven van een tweetaligheidspremie
  • uitgebreid opleidingsaanbod (te volgen tijdens de werkuren)
  • voordelige hospitalisatieverzekering
  • gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
  • voordelen en interessante aanbiedingen via de Fed+-kaart
  • mogelijkheid voor een fietsvergoeding
  • gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer
  • bedrijfsrestaurant tegen democratische prijzen
  • glijdende werkuren in een 38-uren week
  • mogelijkheid tot thuiswerk 3 dagen per maand
  • u geniet van 26 dagen jaarlijks vakantieverlof
  • Ontdek alle informatie (extra premies en toelagen, ...) en voordelen over werken bij de federale overheid op FedWeb, het portaal van het federale personeel.

Solliciteren

Alle info over de procedure op de website van Selor.

Solliciteren kan tot en met 5 augustus 2019. We screenen het cv dat op de uiterste inschrijvingsdatum in ‘Mijn Selor’ zit. We screenen ook je diploma dat je moet opladen op het moment van inschrijving.

 

Contact 

Contactpersoon Selor

Quinten Ouvry
Tel.: 02.557.42.16
 quinten.ouvry@just.fgov.be

Meer informatie over de jobinhoud? 

Jessica Kremers – Jurist/Coördinatrice  bij de Steundienst van het Openbaar Ministerie. 
Tel.: 02/557.42.15 
Jessica.Kremers@just.fgov.be